Nebula postcard #081: Panemunė Castle

0,50 

Nebula postcard: Panemunė Castle, Lithuania

19 in stock

Description

Nebula postcard: Panemunė Castle, Lithuania

Postcard size: ~10×15 cm

Short postcard description in English

Panemunė Castle is a castle on the right bank of the Nemunas river, in Vytėnai, Jurbarkas district, Lithuania. The initial hill fort of the Teutonic Knights (erected 1343) was replaced by a castle built in 1604-1610 by a noble Hungarian descent János Eperjes.

Panemunė Castle was not designed to be a stronghold for the defence of the land but a typical, for the beginning of the 17th century, nobleman castle with defensive fittings, residential buildings, and farm buildings. Panemunė Castle became one of the most beautiful Renaissance era building in Lithuania. The castle was reconstructed around 1759 by Gelgaudai family. At present the castle is prepared for visitors. During a tourism season, works of Vilnius Art Academy are exhibited in the castle. It is possible to walk inside the castle, and admire the wonderful view that open from the castle tower.

Short postcard description in Lithuanian

Atvirlaiškyje – Panemunės pilis, stūksanti Jurbarko rajone, dešiniajame Nemuno krante. Tai renesansinė rezidencinė pilis iki pat šių dienų išlaikiusi beveik nepakitusią išvaizdą. Ją supa sulaukėjęs parkas ir keli tvenkiniai. Panemunės vardu ši pilis vadinama dėl to paties pavadinimo dvaro, kurio valdose ji pastatyta. Vėliau buvo žinoma Gelgaudų, Zamkaus, Vytėnų vardais. Priklausomai nuo šeimininkų ar netoliese įsikūrusių kaimų.

Pasak istorinių šaltinių 1597-ais metais Panemunės dvarą įsigijo vengrų kilmės dvarininkas Jonušas Eperješas. 1604-ais pradėjo statyti renesansinę rezidencinę pilį. Statybos baigtos po šešių metų. Vėliau pastatas ėjo iš rankų į rankas, 1759-ais metais naujas savininkas Antanas Gelgaudas ją rekonstravo, iškirto langus, užveisė ir prižiūrėjo parką. Atnaujinta pilis įgavo klasicizmo bruožų. Beje, šeimininkai buvo labai novatoriški, todėl pilyje įrengė tiems laikams nebūdingų sprendimų, pavyzdžiui, tualetus.

Tuometinis pilies savininkas generolas Antanas Gelgaudas buvo vyriausiasis 1831-ų metų sukilimo vadas. Kai jis žuvo pastatas ilgai stovėjo apleistas ir po truputį iro. Vėliau pilį perėmė paveldėtojai, įrengę vos kelis kambarius leido rytiniam korpusui sugriūti.  1925-ais metais Panemunės pilį nusavino valstybė, tarpukariu čia buvo įsikūręs vienuolynas. Po karo pastatas perėjo į Švietimo ministerijos rankas, o šiandien priklauso Dailės akademijai.

2009-ais metais pradėti atstatymo darbai. Du iš keturių korpusų jau sutvarkyti, čia veikia muziejus, galima užlipti į apžvalgos aikštelę bokšte ir pasidairyti po apylinkes iš viršaus. Aikštelė įkurta 26,5 metrų aukštyje. Beje, pilyje veikia ir viešbutis, kuriame galima apsistoti.